شرکت مهندسی معماری اریانی ارت
شما اینجا هستید: خانه » خدمات ما » اخذ جواز ساخت | مراحل اداری اخذ جواز در تهران
4.8/5 - (384 امتیاز)
اخذ جواز ساخت, پروانه ساختمان, جواز ساختمان, از دستور نقشه تا جواز, مجوز ساخت, مراحل گرفتن پروانه ساخت

اخذ جواز ساخت

شرکت مهندسی معمای آریانی آرت آماده ارائه کلیه خدمات اخذ جواز ساخت ساختمان، پروانه ساختمان (از دستور نقشه تا جواز) طراحی نقشه های معماری، سازه، برق، مکانیک را در کلیه مناطق تهران به شرح موارد زیر ارائه می دهد.

فهرست مطالب

خدمتی نوین از شرکت مهندسی معماری آریانی آرت

پیشنهاد ویژه

خدمتی نوین از آریانی آرت

قبل از گرفتن دستور نقشه (عقد قراردادهای مشارکت و هزینه های جانبی) از تعداد طبقات و تراکم ساخت ملک مورد نظرتان مطلع شوید. برای اطلاعات بیشتری می توانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید و مشاوره ای تخصصی در زمینه اخذ جواز و ساخت بگیرید.

گروه مهندسین ساختمانی آریانی آرت آماده ارائه خدمات مشاوره و اخذ جواز ساخت در کلیه مناطق را با مناسب ترین قیمت و در کمترین زمان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

جواز ساخت چیست؟

جواز ساخت همان پروانه ساختمان است، که پس از سیر مراحل اداری آن، از سوی شهرداری مربوطه (استانی، منطقه ای) صادر و از طریق دفتر خدمات الکترونیک شهر به همراه کلیه مدارک تحویل به مالک یا وکیل قانونی مالک می شود.

در واقع بعد از اخذ جواز است که به مالک یا پیمانکار اجازه ساخت طبق نقشه های مصوب (معماری، سازه، برق، مکانیک) که به تایید شهرداری و نظام مهندسی مربوطه رسیده است را می دهد. قبل از صدور جواز یا همان پروانه ساخت، مالک یا پیمانکار اجازه بهره برداری از ملک برای عملیات تخریب و ساخت و ساز را ندارد و این امر غیر قانونی است و از طریق مراجع زیر صلاح پیگیری و از ادامه کار جلوگیری می شود.

اولین قدم (مشاوره)

مشاوره اولیه قبل از شروع هر پروژه ساختمانی، بخصوص در دسترسی به ضوابط و قوانین، بسیار حیاتی است. در این مرحله، تعامل مستقیم با مهندسین و کارشناسان مرتبط، که دانش و تسلط کامل به امور ساخت و ساز و مقررات مرتبط را دارند، یک گام اساسی است.

ما در تیم مشاوره مهندسی معماری آریانی آرت با افتخار در کنار شما خواهیم بود تا بهترین تجربه‌ در جواز و ساخت را برای شما فراهم کنیم. ما به عنوان یک تیم مشاوره ساخت و ساز، با دانشی کامل از ماهیت پروژه‌ ها، از اهداف و نیازهای خاص شما آشنا هستیم و برای کمک به شما در تمام مراحل پروژه (از آغاز تا اتمام) آماده‌ایم. با اطمینان و اراده کامل، ما به شما این تضمین را می‌دهیم که در مشاوره با ما، با اطلاعات کافی در مسیر راهی روشن و هموار به سمت پروژه ایده آل خود حرکت می کنید.

اخذ دستور نقشه

برای گرفتن جواز ساختمان، اولین قدم بعد از تحقیق و مشاوره، مراجعه مالک یا وکیل قانونی مالک به دفاتر خدمات الکترونیک شهر است، که با در دست داشتن مدارک مورد نیاز اقدام به تشکیل پرونده و درخواست برای اخذ دستور نقشه مینماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ دستور نقشه

  • سند مالکیت
  • شناسنامه و کارت ملی مالک
  • وکالت نامه (در صورت مراجعه وکیل) + شناسنامه و کارت ملی وکیل
  • پرداخت فیش عوارض نوساز و پسماند
  • قبض آب و برق

مراحل اداری اخذ دستور نقشه

بعد از طی مراحل اداری فوق، دستور نقشه توسط شهرداری منطقه مربوطه به چاپ می رسد، که میتوانید پرینت آن را از دفتر خدمات الکترونیک شهر و یا کارتابل تهران من دریافت کنید.

گروه مهندسین ساختمانی آریانی آرت آماده ارائه خدمات مشاوره و پیگیری امور اداری برای اخذ دستور نقشه را با مناسب ترین قیمت و در کمترین زمان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

فرم تشکیل پرونده

فرم تشکیل پرونده در دفاتر خدمات الکترونیک شهر

برای اخذ کلیه پروانه های ساختمانی، اعم از جواز، عدم خلاف و پایانکار، باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر، در سطح 22 منطقه تهران مراجعه و با تکمیل فرم درخواست، اقدام به تشکیل پرونده کرد.

اخذ جواز ساخت

پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل اداری جهت درخواست دستور نقشه و چاپ آن، مراحل بعدی شامل تهیه مدارک و سیر مراحل اداری برای چاپ فیش عوارض و در مرحله بعد پیش‌نویس و در نهایت چاپ پروانه خواهد بود. در این مرحله، به توضیح مدارک مورد نیاز و مراحل اداری آن برای چاپ فیش عوارض می‌پردازیم:

  • برگه سبز معماری + پروانه اشتغال به کار
  • طراحی نقشه های معماری مطابق با ضوابط و مقررات شهرداری و نظام مهندسی
  • تایید کنترل نقشه دفتر خدمات و کارشناس صدور پروانه منطقه
  • چاپ فیش عوارض نوسازی و فیش نظارت نظام مهندسی
  • پرداخت عوارض نوسازی و فیش نظارت 

    پس از انجام این مراحل، پرونده به مرحله پیش‌نویس پروانه می‌رسد. در این مرحله، مدارک زیر نیازمند تهیه و تدوین می‌شوند در ادامه به مدارک مورد نیاز برای پیش نویس پروانه ساختمانی خواهیم پرداخت.
برگه سبز و طراحی نقشه های معماری

طراحی نقشه های معماری

طراحی نقشه های معماری از حائز اهمیت ترین مرحله جواز ساخت است که در دو فاز 1و 2 طراحی و به مراجع زیر صلاح (شهرداری، نظام مهندسی، آتش نشانی) ارسال و از جانب آنها مورد بازبینی و تایید قرار خواهد گرفت. از مسائل مهم در طراحی نقشه های معماری رعایت کلیه ضوابط و مقررات است

اخذ برگه سبز معماری

برگه سبز معماری، اولین مدرک لازم برای درخواست جواز ساخت ساختمان است. این مدرک توسط مهندسین معماری تهیه می‌شود و نمایانگر تعهد به رعایت مقررات ملی ساختمان در طراحی نقشه‌های معماری است. برگه سبز معماری به عنوان اساس اصلی در فرآیند اخذ جواز ساخت به نام “انتخاب مهندس معمار” ثبت می‌شود و در ادامه این فرآیند به عنوان یک مدرک شناخته‌شده و مؤثر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برگه سبز نشان دهنده تایید صلاحیت مهندس معمار در راستای راهنمایی و تضمین اجرای استانداردهای لازم در فرآیند طراحی و اجرای پروژه‌های ساختمانی می‌باشد.

مراحل دریافت برگه سبز معماری

1- تهیه برگه سبز معماری
2- طراحی فاز 1 نقشه های معماری توسط مهندس معمار
3- گواهی و امضا برگه سبز توسط مالک یا وکیل قانونی
4- استعلام برگه سبز از سامانه تهران من
5- آپلود نقشه های معماری

قیمت برگه سبز و طراحی نقشه های معماری

در صورت تمایل به درخواست برگه سبز و طراحی نقشه های معماری، مطمئناً می‌خواهید اطلاعات دقیقی در مورد هزینه برگه سبز معماری و طراحی نقشه های معماری به دست آورید. باید توجه داشته باشید که این هزینه ها متغیر است و به عوامل متعددی مانند: مساحت کل زیربنا، تعداد طبقات ملک، کاربری پروژه و سایر پارامترها بستگی دارد. نحوه محاسبه دقیق این هزینه نیز طبق تعرفه نظام مهندسی، در 4 گروه ساختمانی (الف، ب، ج، د) به تفکیک تعداد طبقات ساختمانی بر اساس یک متر مربع در هر بخش از جداول ابلاغ شده از سازمان نظام مهندسی درج گردیده است.
برای دریافت اطلاعات و قیمت به روز شما می توانید از طریق محاسبه آنلاین هزینه جواز ساخت در سایت ما، هزینه ها را برحسب نیاز پروژه خود برآورد و خرید کنید.

هزینه جواز ساخت

محاسبه و پرداخت آنلاین هزینه جواز ساخت "طراحی" و "برگه سبز" (معماری، سازه، برق، مکانیک) و برآورد دقیق هزینه نظارت

مدارک مورد نیاز پیش نویس پروانه ساختمانی

پس از تایید نقشه های فاز 1 معماری توسط شهرداری منطقه و چاپ و پرداخت فیش های عوارض ساختمانی توسط مالک یا سازنده، پرونده به مرحله پیش نویس و در انتظار تکمیل مدارک به شرح زیر برای اخذ جواز ساخت قرار میگیرد.

  • برگه های مهندسین (برگه سبز) سازه، برق، مکانیک گواهی و امضا شده + کپی پروانه اشتغال به کار
  • تهیه نقشه های فاز 2 (معماری، سازه، برق و مکانیک) آپلود و اخذ تایید سازمان نظام مهندسی تهران
  • تهیه نقشه ها و فایل های نما و اخذ تاییدیه از کمیته نما منطقه 
  • تهیه کلیه چک لیست ها (مبحث 19، زلزله، سازه نگهبان، مشخصات فنی، آبفا و…)
  • تکمیل برگه های شناسه فنی و مدارک پیش فروش ساختمانی
  • انتخاب مجری زیرصلاح
  • تکمیل و گواهی، امضا تعهدها (حصارکشی، اقرارنامه اصلاحی، ایمنی راه پله و…)
  • تاییدیه هولوگرام دار پرداخت بیمه تامین اجتماعی 
  • ثبت قراداد فی مابین مالک و ناظر (چهار رشته) + کپی پروانه اشتغال به کار آنها
  • تسویه با دفتر خدمات الکترونیک شهر
برگه سبز و طراحی نقشه های سازه

طراحی نقشه های سازه

طراحی نقشه های سازه از لحاظ سبک سازی و بهینه سازی از مسائل حائز اهمیت در مرحله جواز ساخت است که در فاز 2 طراحی و به مراجع زیر صلاح (شهرداری، نظام مهندسی) ارسال و از جانب آنها مورد بازبینی و تایید قرار خواهد گرفت. 

اخذ برگه سبز سازه

برگه سبز سازه، یکی از اسناد ضروری برای درخواست جواز ساخت در مرحله پیش نویس پروانه، مورد نیاز است. این مدرک توسط مهندسین عمران تهیه می‌شود و نشان‌دهنده تعهد به رعایت مقررات ملی ساختمان در طراحی نقشه‌های سازه است. برگه سبز سازه به عنوان مدرک اصلی در پروسه اخذ جواز ساخت ثبت می‌شود و در ادامه این فرآیند، به عنوان یک سند اصلی و حیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدرک نشان دهنده تایید صلاحیت مهندس عمران برای هدایت و تضمین اجرای استانداردهای لازم در فرآیند طراحی و اجرای پروژه‌های ساختمانی می‌باشد.

مراحل دریافت برگه سبز سازه

1- تهیه برگه سبز سازه
2- گواهی و امضا برگه سبز سازه توسط مالک یا وکیل
3- استعلام برگه سبز از دفتر خدمات الکترونیک شهر
4- طراحی نقشه های سازه فاز 2 ساختمان توسط مهندس عمران
5- آپلود نقشه های سازه

قیمت برگه سبز و طراحی نقشه های سازه

در صورت تمایل به درخواست برگه سبز و طراحی نقشه های سازه، مطمئناً می‌خواهید اطلاعات دقیقی در مورد هزینه برگه سبز سازه و طراحی نقشه های سازه به دست آورید. باید توجه داشته باشید که این هزینه ها متغیر است و به عوامل متعددی مانند: مساحت کل زیربنا، تعداد طبقات ملک، کاربری پروژه و سایر پارامترها بستگی دارد. نحوه محاسبه دقیق این هزینه نیز طبق تعرفه نظام مهندسی، در 4 گروه ساختمانی (الف، ب، ج، د) به تفکیک تعداد طبقات ساختمانی بر اساس یک متر مربع در هر بخش از جداول ابلاغ شده از سازمان نظام مهندسی درج گردیده است.
برای دریافت اطلاعات و قیمت به روز شما می توانید از طریق محاسبه آنلاین هزینه جواز ساخت در سایت ما، هزینه ها را برحسب نیاز پروژه خود برآورد و خرید کنید.

برگه سبز و طراحی نقشه های برق و مکانیک

طراحی نقشه های برق و مکانیک

طراحی نقشه های تاسیساتی برق و مکانیک  از لحاظ تطابق با نقشه های معماری و سازه مسئله مهمی در مرحله جواز ساخت است که در فاز 2 طراحی و به مراجع زیر صلاح (شهرداری، نظام مهندسی) ارسال و از جانب آنها مورد بازبینی و تایید قرار خواهد گرفت. 

اخذ برگه سبز برق و مکانیک

برگه سبز تاسیسات برق و مکانیک، یکی از مدارک اساسی برای درخواست جواز ساخت در مرحله پیش نویس پروانه مورد نیاز است. این مدرک توسط مهندسین برق و مکانیک تهیه می‌شود و نمایانگر تعهد به رعایت مقررات ملی ساختمان در طراحی نقشه‌های تاسیساتی برق و مکانیک است. برگه سبز تاسیسات برق و مکانیک به عنوان مدرک اصلی در پروسه اخذ جواز ساخت ثبت می‌شود و در ادامه این فرآیند، به عنوان یک مدرک حیاتی و اساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدرک نشان دهنده تایید صلاحیت مهندسان در زمینه طراحی و اجرای نقشه‌های تاسیسات برق و مکانیک برای پروژه‌های ساختمانی می‌باشد.

مراحل دریافت برگه سبز برق

1- تهیه برگه سبز برق
2- گواهی و امضا برگه سبز برق توسط مالک یا وکیل
3- استعلام برگه سبز از دفتر خدمات الکترونیک شهر
4- طراحی نقشه های برق فاز 2 ساختمان توسط مهندس برق
5- آپلود نقشه های برق

مراحل دریافت برگه سبز مکانیک

1- تهیه برگه سبز مکانیک
2- گواهی و امضا برگه سبز مکانیک توسط مالک یا وکیل
3- استعلام برگه سبز از دفتر خدمات الکترونیک شهر
4- طراحی نقشه های فاز 2 مکانیک توسط مهندس مکانیک
5- آپلود نقشه های مکانیک

قیمت برگه سبز و طراحی نقشه های برق و مکانیک

در صورت تمایل به درخواست برگه سبز و طراحی نقشه های برق و مکانیک، مطمئناً می‌خواهید اطلاعات دقیقی در مورد هزینه برگه سبز برق و مکانیک و طراحی نقشه های برق و مکانیک به دست آورید. باید توجه داشته باشید که این هزینه ها متغیر است و به عوامل متعددی مانند: مساحت کل زیربنا، تعداد طبقات ملک، کاربری پروژه و سایر پارامترها بستگی دارد. نحوه محاسبه دقیق این هزینه نیز طبق تعرفه نظام مهندسی، در 4 گروه ساختمانی (الف، ب، ج، د) به تفکیک تعداد طبقات ساختمانی بر اساس یک متر مربع در هر بخش از جداول ابلاغ شده از سازمان نظام مهندسی درج گردیده است.
برای دریافت اطلاعات و قیمت به روز شما می توانید از طریق محاسبه آنلاین هزینه جواز ساخت در سایت ما، هزینه ها را برحسب نیاز پروژه خود برآورد و خرید کنید.

پیشنهاد ویژه

راهنمایی و اطلاعاتی جامع از دستور نقشه، که چیست و نحوه اخذ دستور نقشه + آپلود و ارائه طرح های پیشهنادی ما برای برآوردهای اولیه

مراحل اداری اخذ جواز ساخت

  • تهیه نقشه های معماری و آپلود فایل در سامانه شهرسازی
  • تایید نقشه های معماری از طریق کارشناس کنترل نقشه دفتر خدمات و کارشناس صدور پروانه منطقه مربوطه
  • محاسبه عوارض و چاپ فیش عوارض 
  • پرداخت فیش عوارض – مهندس ناظر – بیمه
  • تهیه آزمایش مکانیک خاک + حفاری
  • تهیه نقشه های فاز 2 رشته های معماری، سازه، برق، مکانیک
  • تهیه نما و ارائه به کمیته نما منطقه مربوطه و…
  • کنترل و تایید کلیه نقشه ها توسط سازمان نظام مهندسی
  • کنترل و تایید کلیه نقشه ها و انطباق آنها توسط دفتر خدمات و منطقه مربوطه
  • تایید پیش نویس دفتر خدمات الکترونیک شهر
  • تایید رئیس طرح تفضیلی
  • تایید رئیس صدور پروانه
  • تایید نظارت فنی
  • تایید معاون شهرسازی
  • تایید شهردار
  • چاپ پروانه جواز ساخت
  • تحویل کلیه مدارک و نقشه ها و پروانه از دفتر خدمات الکترونیک شهر

گروه مهندسین ساختمانی آریانی آرت آماده ارائه خدمات مشاوره و اخذ جواز ساخت را با مناسب ترین قیمت و در کمترین زمان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

برای پرسش و دریافت پاسخ از طرف متخصصان ما می توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما سوالات خود را طرح و یا با مشاورین ما تماس حاصل بفرمایید

ضوابط تامین تعداد پارکینگ در شهرداری 22 منطقه تهران

از مهمترین مسئله ها در اخذ جواز ساخت تامین پارکینگ و متقابلا آن تامین تعداد واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در یک پروژه می باشد. تعداد پارکینگ های مورد نیاز بر اساس متراژ و تعداد واحد ها در کاربری های مسکونی، اداری، تجاری متفاوت است.

پارکینگ مورد نیاز در واحد های مسکونی

برای واحد های مسکونی کمتر از 150 متر مربع، یک پارکینگ در ازای هر واحد مسکونی، برای واحد های مسکونی بین 150 تا 250 متر مربع، دو پارکینگ در ازای هر واحد مسکونی و نهایتا برای واحدهای مسکونی بالای 250 متر مربع، سه پارکینگ در ازای هر واحد مسکونی طبق جدول مندرج شماره 6 شهرداری تهران، در نظر گرفته می شود.

پارکینگ مورد نیاز در کاربری های تجاری، اداری، خدماتی، ورزشی

در کاربری های تجاری تا 25 مترمربع، یک پارکینگ. در کاربری های اداری تا 50 مترمربع، یک پارکینگ، در کاربری های خدماتی تا 100 مترمربع، یک پارکینگ و در کاربری های ورزشی تا 200مترمربع ، یک پارکینگ، مطابق با جدول مندرج شماره 7 شهرداری تهران در نظر گرفته می شود.
شرکت-دفتر-مهندسی-معماری-آریانی-آرت-اریانی-ارت

 شرکت مهندسی معماری آریانی آرت با یک کادر مجرب و حرفه‌ای در زمینه ساخت و ساز، خدمات گسترده‌ای از مشاوره، طراحی، نظارت، اجرا و تامین مصالح برای انواع پروژه‌ها ارائه می‌دهد. این شرکت با رویکردی کارآمد، مناسب‌ترین قیمت‌ها و بالاترین سطح کیفیت را درامتداد تمام مراحل پروژه به مشتریان خود ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *